Record of Ragnarok Yönetmeni Masao Okubo ile Röportaj
Röportajı Çeviren: Monifonik32
Record of Ragnarok (Shuumatsu no Valkyrie) mangasının animesi Netflix’te yayımlanmış durumda!
Yönetmen Masao Ōkubo’ya anime vizyona girmeden önce, anime hakkındaki düşüncelerini sormak için bir röportaj yapma şansı bulunmuş.
Masao Ōkubo aynı zamanda Fullmetal Alchemist: Brotherhood ve School Rumble gibi yapımlarda da önemli bir rol almıştır.
Record of Ragnarok’un anime uyarlamasını yönetmeniz istendiğinde ilk tepkiniz ne oldu?
Daha önce mangaya aşina mıydınız?
İş teklifi geldiği zaman okudum. Muazzam olduğunu düşündüm ve devamını görmek istedim!
Tüm seri, insanlar ve tanrıların arasındaki devasa bir turnuvaya dayanıyor.
Karakterlerin arkaplanlarının olduğu sahneleri ve dövüş sahnelerinin dengelenmesinin ardındaki zorluklar nelerdi?
Genel olarak, sadece dengeye değil, mangayı okurken aldığım duyguları animeye nasıl aktarabileceğime odaklandım.
Dövüş sahnelerinin ve karakterlerin ilginç hikâyelerinin yeterince dengelenip dengelenmediğini ben de fazlaca merak ettim.
Manga henüz İngilizce okuyacaklar için resmî olarak mevcut değil. Animeyi izleyen, serinin hayranlarına ne söylemek istersiniz?
Bu sadece İngilizce okuyacaklar için değil, animenin direktörlüğünü yaparken aklımda mangayı hiç okumayacaklar da vardı.
İnsanlar, tanrılara karşı kazanmak gibi imkânsız olan bir görevi nasıl başaracaktı? Mangayı bu kadar özel kılan şey, eşi görülmemiş olay örgüleri ve karakter gelişimleri.
Arzuyu hissedip keyif alacağınızı umuyorum.
Kaynak materyali, yani manga uyarlamaya yönelik yaklaşımınız neydi? Yazarlar ne kadar dahil oldu?
Animenin orijinal mangadan sapmadığına eminim. Daha önce de bahsettiğim gibi, mangayı okurken en çok heyecanlandığım şeylere yer vermeye ve dokunmadan aynı şekilde bırakmaya çalıştım.
Her zaman animeyi mangaya mümkün olduğunca yakın yapmanın bilincindeydim.
Yazarlar olay örgüsünü, storyboard ve karakter ayarlarını kontrol etseler de, yönetimde özgürlüğe de sahip olduğum için minnettardım.
İstediğimi hemen, hemen yapabildim çünkü yazarlar manga ve animenin aynı sahnelerini ifade etmenin farklı yollardan geçmesi gerektiğini anladılar.
Şu ana kadar seride en sevdiğiniz dövüş hangisiydi?
Kojiro’nun dövüşü.
Karakter tasarımına yaklaşımınız neydi ve bunu animasyonda nasıl uygulayabildiniz? Zor muydu? (Yani manga tasarımlarından anime tasarımlarına geçişi)
Mangada çok fazla satır olduğu için, tıpkı onun gibi canlandırmak imkânsız olurdu.
Mümkün olduğu kadar çok satırı azaltmaya çalıştım ama daha sonra kadrodan şikayetler aldım… Dersimi aldım.
Daha önce bazı çeşitli yapımlar için animasyon ve storyboard’lar üzerinde çalıştınız.
Record of Ragnarok’ta bunlardan herhangi birine dahil oldunuz mu?
Her zamanki gibi. Her türlü başka bir şekilde uyum sağlayabilirim. Storyboarda, çizimlere ve orta kısımlarına kadar efektlerde biraz düzenleme ve rötuşlar eklemeye dahil oldum.
Animatörler genellikle tuhaflıklarını ve kendi tarzlarını ana animasyonları ile ifade ederler, ancak yönetmen olarak, dövüşlerin ve ana olayların aynı anda nasıl bir ton ve duyguyla iletilmesini istediniz?
Lütfen heyecanlı savaşlara dikkat edin! Sadece dövüş sahneleri için değil, aynı zamanda karakterlerin arka planları için de. Umarım bu mesaj gerçekten iletilir.
İlk defa bir seriyi yönetiyorsunuz. Tecrübelerinizi paylaşır mısınız?
Genelde yaptığım işle aynı ama bölümlerin üretimi ile aynı anda gerçekleştiği için hangi bölümde ne olduğunu takip etmem de gerekiyor.
Animeyi izleyen hayranlara son bir yorumunuz var mı?
Tanrılar İnsanlığa karşı! Umarım animeyi izlerken kendinizi savaşların içerisinde hissedersiniz.